zaterdag 7 april 2012

REVIEW: BIOCURA AQUA-COMPLETE

Na dagcrèmes van Lush, L'oréal en andere 'duurdere' merken, waagde ik een kans met een dagcrème uit de Aldi. Voor nog geen 3 euro heb je al een goed gevuld potje (50 ml) lichtblauwe crème. Maar werkt het wel?


Ingrediënten:

- Aqua: water
- Biosaccharide Gum-1: vochtinbrenger en huidverzachter (plantaardig)
- Glycerin: natuurlijke vochtinbrenger
- Octyldodecanol: emulgator, kan irriterend zijn voor de huid
- Cyclopentasiloxane: vochtinbrenger (siliconen)
- Sodium Acrylate: verdikkingsmiddel
- Ethylhexyl methoxycinnamate: bescherming tegen de zon
- Cetearyl isononanoate: vochtinbrenger
- Polyisobutene: bindmiddel, bevorderend voor de viscositeit van de huid
- Caprylyl: vochtinbrenger
- Ostrea: oesterschelp extract
- Maris limus: dode zee modder extract
- Tocopheryl acetate: vitamine-e acetaat, antioxidant en vochtinbrenger
- Sodium PCA: plantaardige vochtinbrenger
- Sodium lactate: vochtinbrenger uit melkzuur
- Fructose: suiker uit fruit en honing, vochtinbrenger
- Tocopherol: antioxidant, kan irriterend zijn voor de huid. Is comodogeen. 
- Glycine: natuurlijk aminozuur, vochtinbrenger
- Niacinamide: zorgt voor celregeneratie en een gladde huid (vorm van vitamine B3)
- Urea: vochtinbrenger, natuurlijk geproduceerd door de lever maar vaak synthetisch nagemaakt
- Inositol: vitamine B8, vochtinbrenger
- Calcium pantothenate: vitamine B5
- Propylene Glycol: oplosmiddel en vochthoudend, kan irriterend werken
- Parfum: geur
- Acrylates: waterafstotend (wordt vaak gebruikt in waterproof producten), kan irriterend werken
- Citric acid: citroenzuur, zorgt voor een betere pH en celvernieuwing
- Phenoxyethanol: bacteriedodend bewaarmiddel
- Benzyl Alcohol: bewaarmiddel
- Potassium Sorbate: schimmelwerend bewaarmiddel
- CI 42090: blauwe kleurstof
- Butyl methoxydibenzoylmethane: UV-bescherming

Ik gebruik deze crème van Biocura nu al ongeveer 2 maanden, en met goede resultaten. Het is te zeggen, mijn huid is niet verslechterd, maar ook niet verbeterd. Alleszins geeft het mijn gezicht een fris gevoel. Deze crème maakt je huid niet vet, maar ook niet de droog. Voor mijn huid is dit een perfect evenwicht. Hij laat ook geen vet laagje achter, wat ik altijd erg vervelend vind. Enkel wanneer je iets te veel crème aanbrengt, kunnen er 'crèmepelletjes' ontstaan wanneer je dan nog eens over je gezicht wrijft. Dit komt waarschijnlijk door de gel-achtige structuur.
Al bij al is dit een erg goede dagcrème, en voor die prijs al helemaal!


Pluspunten:
- de geur
- goede vochtinbrenger
- bevat een (lage) bescherming tegen de zon
- dringt snel in
- geen vettig laagje
- de prijs!

Minpunten:
- kleurstof
- te veel crème zorgt voor 'pelletjes' 


Oh ja, ik vertrek vanavond op weekend naar een internetloze plek, dus tot dinsdag geen updates!
(Bron)

4 opmerkingen:

  1. Hé die crème gebruik ik ook als alternatief voor de te dure Vanishing Cream van Lush! Ik heb de laatste tijd wel last van een slechte huid, maar weet niet of dit per se door de crème komt. Denk het eigenlijk niet. Vind hem sowieso fijn in gebruik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt niet door de creme want dit is mijn favo dagcreme en ik heb een vette huid die heel snel onzuiverheden kan krijgen en ik heb geen last van puistjes door deze creme!

      Verwijderen
  2. Supergoed artikel met de uitleg van de ingredienten! Mijn dagcreme (Idealist) is bijna op dus ik zoek weer naar een nieuwe. Fijn tip dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed stuk! die creme heeft overal goede reviews gehad.

    BeantwoordenVerwijderen