woensdag 6 juni 2012

REVIEW: KIEHL'S POWERFUL-STRENGTH LINE-REDUCING CONCENTRATE

Ik ontving een doosje met allerlei leuke productjes van Kiehl's. Daarbij zat ook een sample van Kiehl's Powerful-strengt line-reducing concentrate, een hele mondvol. 
Nu heb ik gelukkig nog geen last van lijntjes of rimpeltjes, dus op dat vlak kan ik het niet testen. Wel kan ik jullie wat meer vertellen over de ingrediënten en de substantie zelf.
(Ik wil toch vermelden dat Kiehl's, onderdeel van L'oréal, nog niet op de lijst staat van bedrijven die niet op dieren testen!)
Ingrediënten:

- Propylene Glycol: Organisch glycol dat vocht vasthoud in de huid (daardoor 'zwelt' de huid lichtjes waardoor rimpels minder lijken). Zorgt voor het gladde gevoel op je huid. Het kan irriterend werken en zorgt er voor dat andere ingrediënten dieper in de huid kunnen doordringen.
- Cyclopentasiloxane: Heilbrengende silicone die er voor zorgt dat het geheel zich beter verspreid op de huid. Kan schadelijke effecten hebben op het milieu.
- Ascorbic Acid: Vitamine C, antioxidant. Volgens Kiehl's is dit een concentratie van 10,5%, wat wil zeggen dat de bovenstaande ingrediënten in nog grotere percentages in het product zitten.
- Glycerin: Glycerine, een natuurlijke vochtinbrenger.
- Cetyl Peg/Ppg-10/1 Dimethicone: Een silicone, hier gebruikt als vochtinbrenger en emulgator. Zorgt voor het gladde gevoel op je huid. 
- Dimethicone Crosspolymer: Silicone, verhoogt de viscositeit.
- Lauroyl Lysine: Natuurlijk aminozuur uit kokosolie, vochtinbrenger.
- Acrylates Copolymer: Stabilisator, niet in contact met ogen brengen want irriterend. 
- Adenosine: Zou de productie van collageen en elastine verhogen, om zo rimpeltjes en pigmentvlekken te verminderen.


Gebruik:

Aanbrengen op een schoon gezicht, na de toner. Het concentraat is wit en heel vloeibaar, het lijkt een beetje op melk, maar dan vetter. Eens het op je huid zit voelt het warm en 'tingly', best aangenaam. Gebruik het niet rond je ogen, want dat kan irriterend en pijnlijk zijn.
Voor mij trekt het product bijna niet in, het vormt echt een dun laagje op je huid. Ik zou het dus niet overdag gebruiken, want alles wat je erna aanbrengt, glijdt gewoon weer van je gezicht. 


Verder merk ik niet dat het veel doet voor mij, voornamelijk omdat ik nog geen rimpels heb. Wel zorgt het er voor dat je huid er gladder uitziet (dat komt door de siliconen). Maar ik lees op internet wel positieve verhalen, vooral over de afname van pigmentvlekken.
Dit kan iets voor jou zijn wanneer je een oudere huid hebt die wel wat extra verzorging kan gebruiken. Maar de prijs is geen lachertje: het is nu in de aanbieding van 59 voor 55 euro. Daarvoor krijg je een flesje van 50 ml. Voor meer info kan je de site van Kiehl's bezoeken: http://www.kiehls.nl/nl/