donderdag 28 juni 2012

WHAT'S IN MY MAKEUP BAG: FESTIVAL EDITION

Met de zomervakantie voor de deur (stiekem ben ik al een weekje bezig) en de festivals die overal beginnen, is het wel eens tijd om na te denken wat je wel, en vooral niet, meesleurt. Het is nooit een lachertje om in de hitte en tussen al dat volk aan te schuiven. Maar met een zware rugzak is dat des te lastiger. Toch wil je graag alles mee hebben, want what if?

Morgen vertrek ik zelf naar Couleur Café, en dit is wat ik meeneem.


Dit is mijn toiletzakje. Het is echt niet groot, dat doe ik expres, zodat ik niet te veel onzin meezeul.


En dit zit er in. Van Links naar rechts en van boven naar onder (ongeveer):
  • Wattenschijfjes en wattenstaafjes, gemakkelijk om je gezicht 's avonds te reinigen.
  • Een veiligheidsspeld, you never know. En dit pakt ook echt geen plaats in.
  • Een reisflacon gevuld met Yves Rocher Micellar Cleansing Water, om mijn gezicht te reinigen (review, zie hier).
  • Een mini-tube tandpasta, die krijg je vaak gratis bij de tandarts en pakt veel minder plek in (uiteraard neem ik ook een tandenborstel mee, die staat niet op de foto).
  • Een wegwerp scheermesje en een schuifspeldje.
  • Een haarelastiek die net iets fancy'er is dan een normale (H&M, 3,95 euro).
  • Een sample mascara van Lancôme. Niet waterproof helaas.
  • Een klein potje gevuld met Dream Cream van Lush.
  • Solid Perfume in Karma van Lush (Gorilla Perfume).
  • Een staaltje van Les Soins Bio, een bodylotion.
  • Een mini-tube zonnecreme voor het gezicht, factor 50 en een iets grotere tube Louis Widmer zonnecréme factor 30 (review volgt snel!).
  • Mini deodorant van Louis Widmer, zonder alcohol (ook hiervan komt nog een review).
  • Een shampoo blok, meestal was ik mijn haar niet gedurende een festival, maar je weet maar nooit.
  • Een lippenbalsem (voor de DIY, zie hier)
  • Een cover stick van Essence, voor als ik last krijg van puistjes.
  • Tinted Moisterizer van Essence My Skin, om er toch iets frisser uit te zien.
  • En als laatste een haarborstel, deze kreeg ik van mijn oma, het is een Maison Pearson en ik heb hem al een jaar of 5. Toen ik hem kreeg wist ik niet dat ze zo overdreven duur zijn!

Naast de dingen op de foto neem ik ook nog wat pleisters, medicijnen en vochtige doekjes mee. 

In  mijn zoektocht naar natuurlijke alternatieven ben ik toch al gevorderd sinds het begin van dit jaar, maar nu ik het zo op 1 foto zie, valt het me tegen. Ik heb hier nog een tester van een natuurlijke deodorant liggen, maar qua make-up heb ik nog bijna niks echt natuurlijk. Kunnen jullie me dingen aanraden? 

Wat zeulen jullie allemaal mee naar een festival?